Jako suchozemci se k moři dostaneme většinou během letních prázdnin a stejně nám to nejkrásnější v mořských destinacích může lehce uniknout kvůli svým mikroskopickým rozměrům. Plankton je totiž nejlépe vidět pod mikroskopem. Dovolíme si tento pohled zprostředkovat a navedeme vás na vynikající platformu, která umožňuje plankton pozorovat on-line v trojrozměrném prostředí virtuální reality, aniž byste se museli namočit. Projekt Planktomania představuje řadu organismů s obrázky a rozšiřujícími informacemi, zde přinášíme některé příklady a stručné obecnější zasazení do kontextu.

Nový pohled na systém řas a jak ho učit? (2016, 6)

Sekvenování jednotlivých buněk: odhalení diplonem, neznámých, a přesto početných prvoků (2017, 3)

Diverzita protist (2020, 5)

Použitá a citovaná literatura

ČEPIČKA, Ivan. Diverzita protist. Živa, 2019, 5: 220–223.

LUKEŠ, Julius. Sekvenování jednotlivých buněk: odhalení diplonem, neznámých, a přesto početných prvoků. Živa, 2017, 3: 118–120.

NEUSTUPA, Jiří. Algologie a protistologie na Německé univerzitě v Praze v meziválečném období I. Adolf Pascher a jeho odkaz. Dějiny věd a techniky, 2017, 4: 234–258. (online)

NEUSTUPA, Jiří. Algologie a protistologie na Německé univerzitě v Praze v meziválečném období II. Ernst Georg Pringsheim a Institut pro rostlinnou fyziologii. Dějiny věd a techniky, 2018, 3: 169–195. (online)

PILÁTOVÁ, Jana. Kde je budoucnost biopaliv? Přírodovědci, 2018, 4: 20–21. (online)

ZNACHOR, Petr. Rozsivky – podivuhodné řasy v krabičce. Živa, 2008, 1: 10–11.

Videa o bioluminiscenci