Cílem tohoto příspěvku není zahltit množstvím informací o biologii hub, především těch mikroskopických, které by v lepším případě žáky zmátly, v horším ještě více utvrdily, že o houbách je lépe nic nevědět. Vhodnější je na konkrétních příkladech ukázat, jak lze ve výuce spojit odborné aspekty s výchovnými, propojit znalosti z biologie hub s těmi z jiných oborů biologie a jak využít houby běžně rostoucí ko­lem nás v praktické výuce. Spoustu ná­mětů skýtají jednotlivé články tohoto čísla Živy, ale na některé se nedostalo.

Výukové materiály pro praktické cvičení k tématu článku najdete v příloze níže pod obrazovou galerií. Terminologický slovník najdete na str. CXXXVII kuléru tohoto čísla Živy (5/2017) a také v příloze s výukovými materiály níže.

Výběr z doporučené literatury:
BALDRIÁN, Petr, GABRIEL, Jiří. Mohou být dřevokazné houby nebezpečné člověku. Vesmír 1998, 9: 504-505.
HAWKSWORTH, David L.; WILTSHIRE, P. E. J. Forensic mycology: current perspectives. Research and Reports in Forensic Medical Science, 2015, 5: 75-83.
JANDEROVÁ, B., ZIKÁNOVÁ, B. Náměty pro laboratorní cvičení z biologie (1) – mikrobiologie. Biologie-Chemie-Zeměpis, 2009, 9/2: 66-69.
ŠTECH, Milan, et al. Rostliny jako paraziti. Živa, 2010, 5: 204-207.